کارگاه مکانیک عمومی تاسیسات پایگاه کتاب های درسی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی | brassonline

کارگاه مکانیک عمومی تاسیسات پایگاه کتاب های درسی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی | brassonline

برای مثال، فولاد حاصل از ترکیب آهن و کربن؛ به نسبت آهن ماده بسیار سخت‌تری است. با افزودن “کروم” به فولاد نیز خاصیت “ضد زنگ” را به آن می‌بخشند. برای ساخت آلیاژ، ابتدا فلز اصلی و سایر عناصر را به حالت مذاب درآورده و سپس مخلوط حاصل را در قالب‌های مخصوصی می‌ریزند.

  • آلیاژهای آهنی، درصد زیادی از مواد اولیه‌ی مورد استفاده در صنایع مختلف را تشکیل می‌دهند.
  • سیلیکون معمولا به عنوان یک ترکیب ضدزنگ در آلیاژ استفاده می‌گردد.
  • اولین بار نیز در سال 1777 آبراهام داربی کوره بلند را برای ذوب و احیای سنگ‌های معدنی بکار گرفت.
  • با ترکیب روی و نیکل به عنوان حل‌شونده، با فلز پایه‌ی مس، آلیاژ ورشو به دست می‌آید که در بازار آن را با نام نقره آلمانی و انگلیسی هم می‌شناسند.

به این ترتیب، ریزی و درشتی دانه‌ها، در خواص بعدی آلیاژها تأثیرگذار است و از راه تنظیم میزان حرارت داده شده و سرعت سرد کردن می‌توان خواص مورد نظر را در آلیاژ ایجاد کرد. همین‌طور بیشتر آلیاژها در دمایی کمتر از دمای ذوب فلزات تشکیل‌دهنده ذوب می‌شوند و رسانایی الکتریکی ضعیف‌تری دارند. در این مطلب تلاش شد تا پاسخ کاملی به سوال آلیاژ چیست داده شود. همچنین در مورد طبقه بندی آلیاژ ها و کاربردهای آن نیز توضیحاتی ارایه شد. آلیاژهایی مثل فولاد نیز انواع مختلفی دارند که در بازارهای مختلف اسامی متفاوتی دارند.

  نقاشی کودکانه ساده و آسان زیبا عکس نودی

آلیاژ غیر فلزی

مخلوط کردن و ریخته گری فلزات مختلف با هم نیازمند کنترل دقیق دما و ترکیب برای دستیابی به خواص مطلوب است. این فرآیندها می توانند پیچیده و پرهزینه باشند و به تجهیزات و تخصص سرمایه گذاری در صنعت آلیاژی کشور تخصصی نیاز دارند. صنعت الکترونیک به شدت به آلیاژها برای خواص الکتریکی و مغناطیسی منحصر به فردشان متکی است. آلیاژها در تولید بردهای مدار، کانکتورها و حتی در ایجاد رسانه های ذخیره مغناطیسی استفاده می شوند. تطبیق پذیری و تطبیق پذیری آنها، آنها را در دنیای الکترونیک ضروری می کند.

شرکت فولاد حامیران معتبر ترین مرکز خرید انواع فولاد و آهن آلات

قیمت آنلاین آهن، فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی با تضمین قیمت و کیفیت و همچنین تحلیل و بررسی اخبار آهن و فولاد کشور به‌صورت روزانه از جمله خدمات مجموعه آهن اسپات است. زمانی که فلزات خالص با دیگر عناصر فلزی و غیر فلزی آلیاژ شوند، نقطه ذوبِ‌شان کاهش خواهد یافت. این خاصیت جهتِ تولید آلیاژ سودمندی مانند لحیم استفاده می‌شود. ترکیب مس با آلومینیوم منجر به قابلیت پیر سختی می شود و از طرفی منجر به کاهش مقاومت در برابر خوردگی آلیاژ می شود .

این آلیاژها دارای مقاومت به خوردگی، سبکی و مقاومت مکانیکی بالا هستند و در صنایع هوا و فضا، پزشکی و اتومبیل‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع، ترکیب‌های مختلف آلیاژها باعث ایجاد مجموعه‌ای از ویژگی‌ها می‌شود که بستگی به نیازها و کاربردهای مختلف دارد. در برخی از آلیاژها پس از آمیخته شدن عناصر تشکیل دهنده آلیاژ، خواص تمام عناصر تشکیل‌دهنده در آلیاژ تشکیل شده مشاهده می‌شود.

  آموزش ساخت ربات مدرسه رباتیک اینترنتی سرزمین خلاقیت پیشروبات سرزمین ایده های نو